Wednesday, July 31, 2013

KULIT CANTIK DI HARI RAYA

Sempena Menyambut Hari Raya Aidilfitri ini

Ada beberapa langkah yang dapat diambil untuk kelihatan cantik,biasalah perempuan.

1. Minum air kosong/masak yang mecukupi iaitu sebanyak 3-4 liter sehari.

2. Senaman,keluarkan peluh,kerana melaului peluh keluarnya toksin,boleh kurus dan mencantikkan kulit.Ada kajian menyatakan senaman dapat menjadikan kulit lebih tegang dan cantik,terutamanya atlet,past memiliki kulit yang cantik serta otot yang menarik.
Senaman paling mudah,skipping.Boleh buat kat mana-mana pun.Jalan kaki pun mudah.Ini kebiasaan saya.

3. Tidur yang cukup,dan tak terlebih tidur sebab nanti muka sembab dan mata lebam.

4.  Bangun awal pagi,mandi pagi waktu subuh lebih baik.Ini observation sendiri,mengikut pemerhatianku,mak saudara ku yang cantik ,slim eventhough dah ada anak 4,besar-besar semuanya.Memang dia bangun awal dan mandi pagi,tak tidur terus.
Samalah juga dengan jiranku dulu yang awet muda, i  muka berseri.Tapi kena jadi called her makcik Maziah,memang nampak muda.Tak percaya???Cubalah sebulan dua,nampak,badan slim tapi kena jadi tabiat la.

5.  Pemakanan yang sihat.Yang penting,even sesetengah orang tak percaya.You are what you eat ok.Dari makanan tu lah jadinya sell badan dan organ kita.Kalau asyik makan nasi dengan benda berminyak setiap hari,penyakit bakal menanti anda suatu masa nanti.
Langkah yang lebih bijak adalah dengan pengambilan supplement.Sebab belum tentu makanan yang kita ambil,zat-zat tersebut masih kekal setelah dimasak dan belum tentu hari2 kita makan makanan yang fresh dan sihat.Bagi sesetengah orang yang betul2 berkomitmen,beli sayur,ikan buah setiap hari,mungkinlah..buah-buahan pula perlu diambil 5 kali sehari untuk keperluan secukupnya.sama jugalah sayur.

6.  Supplement.Ciklala nak share supplement yang Ciklala dah ambil start hujung bulan Mei tahun ni iaitu Shaklee..Banyak hari jugak google cari supplement terbaik,maca2 ada tapi Shaklee jadi pilihan kerana....
              -supplement natural,guna bahan2 semulajadi dan organik.herm..supplement lain tak semulajadi ke???jawapannya,kebanyakan supplement tidak menunjukkan kepastian bahan yang digunakan dan mostly guna yang melibatkan tindakbalas kimia dan sbgnya,cuba tanya chemist/doktor ye.
              -dah masuk 2 bulan ambil supplemetn Shaklee ini,nampak dan rasa perubahan antaranya:
-badan rasa lebih ringan bertenaga
-kulit: parut jerawat pudar,lebih cerah even tak pakai bedak,gastrik dah tak de,migrain hilang.
-yang paling ketara ,jeragat hilang.jeragat di bahaigan mata hilang,setelah hampir 2 tahun cari jalan penyeesaian jeragat mata ni.hampir2 nak pergi buat rawatan laser.


gambar supplement Shaklee yang diambil
ESP dan Alfalfa Complex


Ciklala ambil ESP untuk kulit,gastrik dan Alfalfa untuk detox serta sembelit.
Alhamdulillah,rasa badan lebih sihat.Tak tahu nak cakap macam mana.Tapi balik cuti hari tu,kakak tegur nampak muka dah kurang jerawat n parut serta lebih cerah.
Yang penting sihat.Baik untuk organ dalaman kita terutamanya buah pinggnag dan hati.

Sekarang tenganh order supplement yang lain pulak,nak tambah,untuk kulit lebih cantik.
Vitamain C,Vitamin E,B Complex dari Shaklee.Tengok kesannya nanti ok .
Sekian untuk entry ini. :)