Thursday, February 6, 2014

Shaklee Vitalea , 
MULTIVITAMIN TERBAIK PILIHAN BIJAK ANDA

Hari ini saya nak cerita serba sedikit tentang Vitalea Shaklee yang saya dah consume sejak Disember 2013 tahun lepas.Sebab utama ambil Vitalea adalah kerana memenag tercari-cari lama dah vitamin untuk dimakan setiap hari, tambahan pula saya jenis kurang darah,selalu pucat dan cepat letih. Study pula selalu stay up biasa la student. So, terasa sangatlah badan amat letih and need something untuk ganti cara pemakanan saya yang tidak sihat, lifestyle pun tak sihat. Then, jumpa pasal Vitalea ni. Perubahan yang ketara saya alami adalah lebih bertenaga,  bermaksud saya dah tak cepat letih. Kalau dulu jalan kaki ke kelas tu pergi balik buat saya letih, but NOW!! tak letih langsung Alhamdulillah.

Yang paling menguji apabila saya pergi trip ke Bali Januari lepas, 6 hari 5 malam. Jadual pack yang telah diatur oleh tourist guide. Start 8pagi dan balik 9 malam.So far, Alhamdulillah, tak letih langsung even seharian pergi explore tempat seperti Tanah Lot, Gunung Kintamani, berjalan sana sini, dari satu temple ke satu temple, dari satu bukit ke satu bukit, naik anak tangga kecil-kecil, balik ke hotel, saya tak rasa penat badan macam dulu-dulu. Selalunya akan rasa penat dan lenguh yang teramat terutama kat tapak kaki dan bahagian belakang. Tetapi tak penat pun.. Terbukti memeng saya tak cukup vitamin untuk badan sebelum ini. Yelah, makan pun tak jaga. Sangat menyeronokkan travel bila badan cergas. Kalau sebelum ni terfikir kasut flat yang saya pakai ni penyebab lenguh-lenguh kaki kah?Rupanya, tak, sebab masa travel hari tu pu pakai kasut flat yang sama jugak... hermmm.. Thanks Shaklee!! Tap dengan izin Allha SWT juga kan.




Vitalea Shaklee tahan untuk 4 bulan
boleh order dengan saya! :) peace2


Berikut nak share tentnag khasiat dan kebaikan Vitalea ni :

multivitamin yang mempunyai 28 vitamin dan mineral yang diperlukan orang dewasa

-2 kali lebih anti oksidan, untuk melindungi imun yang rosak akibat radikal bebas seperti asap rokok,kereta, pencemaran udara dan sinaran matahari uv

-2 kali lebih kalsium untuk membina tulang yang kuat

- 3 kali lebih vitamin K

-2 kali lebih Beta Karotena untuk membentuk vitamin A 

-6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang

-10 kali biotin untuk menyokong proses pengeluaran tenaga

-3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat

-2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan rentak jantung, otot dan fungsi saraf



I AM SHAKLEE INDIPENDENT DISTRIBUTOR ID : 910935



No comments: